03 december, 2009

Radioaktiv?

Man ska inte "bara göra" något innan man går och lägger sig, jag skulle "bara kolla aftonbladet" och så fick jag se det här:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article6229224.ab

Personligen är jag inget fan av radio direkt till pappas stora förtret, han älskar radio och har gjort sitt bästa för att få övriga familjen att lyssna på radio, vilket snarare har fått en omvänd effekt. Hans absoluta favorit är P4, men han hävdar också att P3 är bra, att jag, mamma och Lina helst lyssnar på Mix Megapol Radio City, Rix FM eller NRJ tycks inte ha påverkat honom ett dugg. Han ringer till och med när vi är ute och åker utan honom i bilen för att kolla så vi har på P4, "för där får man ju trafiknyheterna".

Han skulle förmodligen bara tycka att det var bra om alla andra kanaler tystnade för gott. Han brukar ringa mig, jag tror det är på fredag eftermiddag och fråga om jag lyssnar på P3, "nähä, inte idag heller?" får jag oftast till svar. Tydligen presenterar de dagens singel där och han tycks tro att jag på fullaste allvar skulle ringa till radion och be om en date eller något i den stilen.

Hur som helst så finns alla program som är värda att lyssna på enligt honom på någon av P4 eller P3, hans favoriter är Ring så spelar vi, Melodikrysset (det enda program jag gillar) och Karlavagnen. Ända sedan jag var liten har jag lyssnat på P4 till frukost, middag och lunch ungefär. Han brukar sätta på radion i köket vid frukosten, sedan kanske han går in i vardagsrummet, men inte stänger han av radion i köket för det, nej han startar bara den i vardagsrummet också. Det brukar sluta med att jag eller mamma springer runt och stänger av efter honom så fort han lämnar huset.

Det första jag gjorde när jag flyttade hemifrån var att sluta lyssna på radio. Jag har nog bara haft på radion i lägenheten 5 gånger på över ett år och oftast vid ett sportevenemang som inte sänds på någon av de kanaler jag har på tv. Däremot när jag kör bil har jag ofta radio på, men allra helst på Mix Megapol Radio City eller Radio Rix. Jag byter kanal beroende på reklam och bra låtar.

Nej, nu måste jag faktiskt sova. Klockan ringer ju före 8 imorgon, första gången den här veckan, idag ringde den strax efter 8, men jag ställde om den till 9. Annars har jag inte varit ur sängen före 11 den här veckan, men på söndag är det tillbaka till det vanliga igen. Godnatt, sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar