05 december, 2009

Grekiskt

Upp tidigt för att träna idag och sedan jobba, jag kan inte beskriva hur mycket jag ser fram emot min sovmorgon imorgon och hur mycket jag har gäspat under kvällen.

På jobbet var det full rulle och jag kände att jag inte hann avsluta något under hela dagen innan jag fick en ny fråga eller en ny uppgift. Man känner sig förvirrad efter en sådan dag och det känns som att man har glömt något när man går hem, det kan vara att andas.

Sedan åkte jag nästan direkt hem till Ida och spenderade eftermiddagen där med hennes underbara vänner och pysslade lite och försökte bygga ett pepparkakshus, det gick sådär dock eftersom taket var det enda som tycktes hålla ihop, alla andra delar trivdes bäst som singlar.

Efter det åkte jag och Ida in till stan och åt på en liten grekisk restaurang i Linné, helt ljuvligt gott var det och bättre tsatsiki har jag inte ätit på länge. Jag känner vitlökssmaken i munnen fortfarande och inser att jag inte luktar som en sommaräng direkt, men det var det ju helt klart värt och dessutom var servitrisen hur trevlig och rolig som helst. Dit kan jag tänka mig att gå igen även om ljudnivån var ganska hög.

Och så en liten tjänst för Ida så här på slutet, hon hyr ut sin tvåa från januari, ca 5000kr i hyra, 64kvm + bilplats, badkar samt liten balkong. Finns i biskopsgården nära till natur, spårvagn samt hennes föräldrar. Hör av er om ni är intresserade eller känner någon som är det :) (Hon har själv komponerat detta så klart).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar