18 december, 2009

Frysbox

Vilken dag, jag har varit hur trött som helst, den här gången sov jag dåligt för att jag frös, jag trodde ju till slut att jag hade feber. Men när jag gick upp tidigt visade det sig att jag hade 15 grader i sovrummet, underbart! Det var inte direkt lockande att stiga upp ur sängen.

Men dagen har varit fantastisk ändå, skolan gick bra, läraren idag var jättebra och på vägen hem övertygade Malin mig om att följa med till 4-gott och köpa lite gott till fredagsmyset. Jag var ju inte direkt svår att övertyga heller.

Sedan var det tillbaka till Kungälv, gå till affären och köpa spagetti, när jag kom hem kom pappa och lämnade lite småsaker och kollade på mitt element, men han kunde inte fixa det tyvärr. Så det blir till att vänta på fixarkillen som kommer på måndag morgon istället. Det var den sovmorgonen det, men det är det värt för att få värme.

Så skulle jag laga mat och upptäckte att jag hade glömt lök, så jag fick ge mig ut i kylan igen, det är ju som en gigantisk frysbox utomhus idag. Brrr... Men nu sitter jag i soffan med massa tröjor och stearinljus så det blir varmt och skönt i lägenheten. Ikväll ska jag se Ernst när han julpysslar, jag gillar inte hans övermysighet egentligen, men julpyssel kan jag inte motstå. Men efter det tänker jag krypa ner i sängen med en extra filt. För imorgon börjar jobbandet. Men nu ska jag i alla fall inte till skolan mer det här året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar