08 december, 2009

Grattis Anna-Lena

Visst är det underbart när man har riktigt bra nyheter men ingen som bryr sig om det, vem ska man då dela det med? Jag säger det till er även om jag tvivlar starkt på att någon bryr sig, men min pappas kusin Anna-Lena ska gifta sig till hösten. Jag är så glad för hennes skull, pappas kusin är inte så gammalt som det låter. Pappas morbror Rune fick barn ganska sent, så pappas kusiner Anna-Lena och Anders är närmare mig i ålder, Anna-Lena är 29 och Anders är 26.

Idag har jag börjat med förberedelserna för tentan på allvar, jag skulle skriva ut handledning för mervärdesskatt från skatteverkets sida, det tog bara ungefär en timme eftersom skrivaren bestämde över mig och inte jag över den. Men till slut så... Det blev bara en pärm med papper, nu får jag köpa nya papper igen, kanske får ta det på jobbet på söndag. Nu börjar det synas i lägenheten att det är tentadags, det finns papper och böcker överallt.

Men nu ska jag njuta av kvällen innan det är dags att sova, det är ju skola imorgon, sista dagen i skolan innan tentan, men det känns inte som att vi har varit där alls och det känns som att jag inte har lärt mig så mycket när jag har varit där. Men jag hoppas på att det ändras imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar