20 december, 2009

Grattis Pernilla!

Innan jag skriver något annat vill jag gratta världens sötaste Pernilla, min yngsta kusin på mammas sida av släkten, för hon fyller 15 idag. Byxmyndig, straffmyndig och så får hon köra moped. Så Grattis gumman!

Nu är det bara jobba som gäller, det känns ungefär som att man får upp, tränar, går till jobbet, går hem, lagar mat, äter och sedan går och lägger sig. Jag har ju lite tid över till annat när jag kommer hem, men då är man så trött att man knappt vet var man ska ta vägen. Man blir mör av alla paket som görs och alla boktips. Det finns en del gnälliga kunder också som ställer till det med konstiga problem som man aldrig har stött på förut. Men som tur är så tycks de flesta gilla julhandeln och har gott humör. En kund skulle ha 8 pocketböcker inslagna i varsitt paket och när jag frågade om han behövde kunna skilja på dem svarade han glatt "Nej, det överlåter jag till tomten!" Underbar kommentar tycker jag.

Imorgon är det jobb som gäller igen, men ingen träning innan dock, det hinner jag inte, för jag ska få besök av HSB, de ska försöka fixa lite värme till mitt sovrum, gör det det så kommer jag avguda dem tror jag. Det är verkligen obehagligt att gå upp när det är alldeles kallt, det räcker med att man går från vardagsrummet till sovrummet så märker man hur kallt det är där inne. Men jag tänder fullt med ljus på kvällarna så det ska bli varmt i lägenheten och hoppas på att det ska hålla sig en liten stund i alla fall.

Fick lite tråkiga nyheter efter jobbet, morfar trillade ner för trappan hemma hos sig och sitter nu på sjukhuset med mamma och pappa och inväntar röntgen. Han börjar verkligen bli gammal nu, det märks, han är inte sitt vanliga pigga jag, men så är han ju 81 också. Så man kan ju inte direkt vänta sig att han ska orka hur mycket som helst. Men han mår i alla fall ganska bra efter omständigheterna har jag fått veta även om uppdateringarna är lite dåliga, jag får väl veta mer imorgon gissar jag. Men nu ska jag se klart 16 and pregnant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar