14 december, 2009

Jul, jul, massor av jul!

Tänk om jag hade varit lika effektiv i pluggandet förra veckan som jag har varit med allt jag har gjort idag, då hade jag haft ett solklart vg på tentan. Jag ställde klockan för att hinna med allt, först köpa julklappar till Lina och tanken var att jag skulle hitta något till Åsa och Ida också, men så blev det inte. Jag kom åtminstone på vad jag ska ge till Åsa, men Ida är hur svår som helst ju.

Jag passade på att köpa lite skrivarpapper, tvättmedel och lite andra måste-ha-saker på ÖoB när jag ändå var i stan. Sedan åkte jag hem och städade. Men sedan började det roliga, äntligen fick jag plockat fram granen och det var så kul att klä den så jag glömde bort att jag hade tänt mitt räkna-ner-ljus. Nästa dag jag får tända det är den 17, så kan det gå. Jag slog in julklapparna också, nu ligger det 9 fina paket under min gran och alla är till mamma, pappa och Lina.

Jag hade tänkt lyssna på julmusik samtidigt, men jag kom på att det var en bättre idé att se på Sunes jul. Bästa julkalendern tillsammans med Mysteriet på Greveholm. Sedan har jag ju så klart sett Ullared, julhandel där i dagens avsnitt. Folk är som galna i juletid, fast det var helt ärligt inte mycket bättre i Nordstan, jag var klar där på mindre än en timme bara för att jag ville komma därifrån. Tur att jag visste vad jag skulle ha till Lina i alla fall. Nu ska jag se lite mer Sune, sedan blir det Paradise Hotel innan kvällen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar