15 december, 2009

Titta det snöar...

Jag kan inte hjälpa det, men varje år fascineras jag över kaoset som uppstår så fort det kommer lite snö. Jag gissar att de uppe i Norrland som är vana vis snö skrattar så tårarna rinner åt trafikkaoset som får hela södra Sverige att stanna upp för bara några cm snö när det klarar hur mycket som helst utan att få problem.

Man skulle ju kunna tro att vi skulle ha lärt oss hantera snö med tanke på att vi trots allt bor i där vi gör. Men icke! Inte för att det är någon snö här för tillfället, men jag såg på Nyhetsmorgon att de hade problem i andra delar av landet.

Idag har jag än så länge vaknat av att Lina ringde, men klockan var ju ganska mycket så det gjorde inget alls. Jag passade på att träna lite istället, så nu var det gjort också. Då återstår det bara att handla så är dagens sysslor gjorda, det är så skönt att vara ledig, jag skulle lätt kunna vänja mig vid det. Så bra att jag gjorde allt igår, det kan jag verkligen njuta av idag. Nu tror jag att jag ska äta lite frukost, börjar blir riktigt hungrig. Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Så ni har också fått snö nere hos er nu. Kul! Kan ju inte direkt påstå att jag ser fram emot att slira ner på vägarna på torsdag. Men de som lever får se hur de kommer gå!

    SvaraRadera
  2. Det är lite till och från med snön, igår töade det bort jättefort och övergick i regn, idag har det snöat i princip hela dagen, men det är inte speciellt mycket snö, mest kallt :) Kör försiktigt, jag vill ha dig hel när du kommer hem.

    SvaraRadera