02 december, 2009

Kall, kallare, kallast!

Det var verkligen inte kul att träna golf idag, riktigt kallt, jag var helt stelfrusen trots två långärmade tröjor, en fleeceväst, vindtät jacka, dubbla byxor och så regnbyxor utanpå det, mössa, halsduk och golfhandskar i vintermodell.

Det gick nästan inte att röra sig för att man hade så mycket kläder på sig och det gick nästan inte att röra sig för att man var så kall heller. Så det blev inga lysande resultat, inte ens för landslagsgrabbarna. Istället pratade vi massa strunt och värmde oss så gott det gick vid värmeapparaterna som fanns vid varje matta, men det hjälpte inte riktigt. Så efter en timme gav vi upp. Graham var ju ändå inte där, tydligen går det ganska bra för Fredrik O, han ligger på en delad 14:e plats och de 30 bästa får ju spela på Europatouren hela nästa år, annars är han i alla fall garanterad en tävling. Så vi håller tummarna för att han sköter sig lika bra på sista rundan imorgon som han gjort hittills.

Nu sitter jag i soffan med en lussebulle, fyra lager kläder och tända ljus och hoppas på att värmen ska komma tillbaka till mig snart. När jag tog av mig skorna kändes det som att jag hade värmeslingor i golvet här hemma, vilket jag vet att jag inte har. Nu vet jag varför golf spelas på sommaren. Nu ska jag se Biggest loser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar