01 december, 2009

Skeppsråttan

Nyligen hemkommen från jobbet, så jag slog mig ner framför tvn med plockmaten jag fick med mig från jobbet och kollar på det där programmet om barnen som ska bli stjärnor på TV4. en mamma säger till sin lilla dotter "Du måste äta upp den där om du ska ha chokladen", dotter tittar storögt på mamman som samtidigt läser på ett paket om hur man ska laga någon rätt och säger "Står det det där?" Så gulligt!

Vi har haft massor att göra på jobbet idag, galet mycket till och med. Författaren som pratade var bitvis intressant och bitvis väldigt trist. Stefan Andersson däremot som var där och sjöng var väldigt bra, speciellt gillade jag hans låt Skeppsråttan, den var väldigt bra även om publikens sånginsatser inte var det. Och till dig J, B tyckte så klart att han var väldigt snygg och frågade mig vad jag tyckte, jag gjorde misstaget att säga att han var alldeles för gammal, hon höll inte med på något vis. Och så var Monica där, jag saknar verkligen henne, hon borde "opensionera" sig och komma tillbaka tycker jag.

Jag är helt slut, men jag njuter ändå med mitt ljus, ett sådant man ska elda på varje dag fram till jul och laxrullarna från jobbet. Jag är lite sugen på att se How I met your mother, så det kanske det blir efter barnstjärnorna. Imorgon blir det en lugn dag, lite plugg, mycket tid hemma, laga middag, träna och kanske golf på kvällen. Inte alltför ansträngande med andra ord. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. VA! menar du att DU och B inte har samma smak och ålderuppfattning när de gäller killar, hade jag aldrig kunnat gissat ;) Men erkänn att M med glädje pekade ut en godbit till dig som du kunde tråna efter en stund!? Saknar henne oxå =)

    SvaraRadera
  2. Det var ganska kul, hon svarade "nej, vad då gammal?" M hade nog gjort det om det inte vore för att medelålderna med högsta säkerhet låg över 50 :)

    SvaraRadera