25 januari, 2010

Dans på gott och ont

Helgens aktiviteter sitter fortfarande i, jag är hur trött som helst idag och gick inte upp förrän jag var absolut tvungen för att hinna göra mig iordning före jobbet. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag började bli gammal.

Jobbet idag var lite händelselöst, men jag fick lite tid att prata med både Jessica och Terese. Så jag klagar inte, sedan var jag och storhandlade med Lina, eller rättare sagt, jag släpade runt henne på Willys för att hon skulle köra mig så jag slapp bära 3 kassar och ett flerpack mineralvatten. Att jag har slutat med sötdricka har nämligen en liten bieffekt, jag dricker alldeles för mycket mineralvatten. Men det är i alla fall inget socker och jag kan vänja mig av med det så småningom. En sak i taget.

Sedan hem, äta lite och nästan direkt iväg till dansen. Det var kul idag, Linda visade en av mina favoritturer, men jag var nog ganska ensam om att gilla den, för alla som inte hade gjort den förut verkade tycka att det var väldigt svårt, synd det, för då gör killarna inte den så ofta. Första dansen tyckte jag var bra, jag hamnade mitt emellan två killar och fick välja, båda var runt 25, så vad gjorde jag? Jo, jag valde den snyggaste så klart, för han är inte bara snygg utan galet trevlig också.

En kille förde inte, han bara stod med armarna och väntade på att jag skulle göra något så jag sa till honom att han kunde vara lite tydligare så jag visste när jag skulle börja, men det hjälpte inte. En gubbe slog mig i huvudet hela tiden så mitt hår stod åt alla håll efteråt, om inte jag kommer under för att han inte lyfter tillräckligt på armarna så tycker jag synd om alla tjejer som är längre än mig och det är de flesta. Killen efter honom undrade varför jag duckade hela tiden, så jag fick förklara mig lite.

Sista dansen så bjöd en kille upp mig, jag tyckte att han var bekant, men tänkte att jag nog bara hade sett honom tidigare på kursen. Men så frågade han efter om jag hade dansat innan och jag förklarade att jag repterar de här stegen efter mitt uppehåll, han sa att han gjorde samma så vi hade visst dansat ihop hela förra våren. Minnet är inte så bra minsann. Det pinsamma i det hela låg i att jag presenterade mig innan jag visste vem han var. Men jag hoppas att han inte kom ihåg vad jag hette heller.

Nackdelen med danskursen är att man blir så frusen efteråt, så nu ska jag nog göra mig en kopp te tror jag till kvällsmackan. Men det är ju så kul att jag överlever den nackdelen. Marcus skulle visst dansa efter oss idag, så jag fick bytt ett par ord med honom också. Nej, nu ska jag se på tv och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar