24 januari, 2010

Plutten är inte så pluttig längre

Vilken helg, först fredagen på Baden och så fira Lina på lördagskvällen. Nästan hela släkten närvarade och det var fullt hemma hos mamma och pappa. Men vad kul vi hade, skratt och prat hela kvällen och jag var helt slut när alla hade gått vid halv ett. Två riktigt sena nätter i rad är tufft, men det var klart värt det. Dock var jag enormt trött när mamma väckte mig imorse. Vi skulle ju ge Lina frukost på sängen.

Årets tema på presenter till henne var Stadium, jag hade köpt en fleecetröja där som hon sa innan jul att hon önskade sig, mamma och pappa hade köpt ett underställ och så löparbyxor och en löpartröja. För att inte helt snöa in på sport så fick hon en bok också, en pocket av Marian Keyes, hennes favoritförfattare tror jag. Av mig fick hon dessutom en receptbok som jag arbetat på sedan i somras. Jag har samlat recept i släkten och bland vänner och skrivit ner i en skrivbok till henne, jag bakade faktiskt ett paket kakor också på ett av recepten som jag lämnade i frysen till henne. Bara att plocka fram när hon är fikasugen.

Igår fick hon massa fina presenter av släkten också, en klocka av Lars-Ove och Jessica, ett lyxigt inslaget paket med en linneduk och linneservetter ihopsatta med jättefina servettringar av Carina, Bosse och Jossan. Av Alf och Marit fick hon presentkort på IKEA och resten av släkten gav henne pengar. Så jag tror hon var riktigt nöjd. Tänk att lilla Lina numera är gammal nog att handla på systemet, det är inte klokt. Men för mig kommer hon ändå alltid att vara "plutten".

Kvällen har bestått av att träna, kolla på How I met your mother, En annan del av Köping och nu ser jag det sista på Damernas detektivbyrå. Sedan får det nog bli ett avsnitt av Sex and the city innan sängen. Imorgon är det jobb några timmar och dans som står på schemat. Får ju repetera lite mer för de kommande två helgerna, för då är det mera dans som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar