23 januari, 2010

Inget stoppar oss nu!

Vilken kväll och vilken natt vi hade. Vi skulle varit 4, vi blev 7 och vi hade hur kul som helst. Jag, Frida och killarna, Frida var riktigt kalas och hur kul som helst. Själv tog jag det lite lugnt eftersom jag ska på kalas ikväll. Det blev dans både i mitt vardagsrum och på Stenungsbaden. För första gången kom jag dessutom in utan att ens behöva visa legitimation.

Vi hade verkligen hur kul som helst och som vanligt när Erik och Marcus är med så hamnade vi på korvan efteråt, de skulle ha mostallrik med köttbullar som vanligt, jag och Frida delade på en tallrik pommes frites istället. Eftersom de flesta var på topp redan innan vi nådde baden så drack de flesta vatten där, men Erik tog det ett steg längre, han stod med ett glas vatten i ena handen och ett äpple i den andra. Det såg helt felplacerat ut. En snäll norrman som var gammal nog att vara min pappa tyvärr hjälpte mig att beställa från baren eftersom bartendern i princip ignorerade mig, nu skulle jag bara ha vatten, men jag är ganska säker på att han hade köpt mig en flaska champagne om jag velat ha det. Insåg han inte att han var på tok för gammal?

Av killarna vi var där med så var det en kille som hade buggat väldigt mycket och som var riktigt duktig, det är verkligen kul att dansa då. Han fick mig också att känna mig riktigt bra, antagligen för att han var så duktig på att föra. Sedan lärde Erik och Marcus mig lite nya turer från steg 5. Jag har ju bara gått 4 steg i buggen. Niklas och Per däremot håller på att lära sig steg 3, men de dansade bra de också, även om de roligaste turerna kommer senare. Min favorit lär man sig inte förrän på steg 4 tror jag.

Jag har insett att jag är jättedålig på det där med kärlek, det vore bra med någon sorts utbildning i det, för studera tycks jag i alla fall ha en talang för och då kanske jag skulle kunna omvandla det till lite kunskaper om hur jag ska bete mig. En kille flirtade med mig för fullt igår och jag vet inte, men jag kanske gillar honom också, men så blir allt så påtagligt och jag måste fly från alltihop. Varför kan jag inte bara ta mig samman? Jag lär ju träffa honom igen, så jag får öva.

Nu måste jag städa efter gårdagens förfest, jag har fixat i ordning vardagsrummet så jag kunde sätta mig framför tvn och äta frukost i alla fall. Men jag måste diska, dammsuga och slänga lite flaskor också. Och så hämtar Lina mig om ca 3 timmar och då ska jag ha ätit middag, slagit in sista paketet till henne och tränat. Så det är väl bäst att jag sätter fart, tur att jag inte är bakis i alla fall, jag är pigg som en lärka. Men jag vet också att alla inte är det, Frida sa att hon mår som hon förtjänar. Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar