26 januari, 2010

Envis som en get

Idag har inte varit någon speciellt produktiv dag direkt, jag borde egentligen har börjat läsa tidigare på artiklarna som ska refereras. Men det lockar inte direkt att sätta sig med 90 sidor engelsk facklitteratur. Det är alltid så svårt att komma igång med något, men när man väl har börjat så brukar det lossna efter ett tag. Hur kan det komma sig? Det slår liksom aldrig fel. Nu har jag i alla fall börjat lite och det känns som att det flyter på ganska bra, mitt mål är att ha läst klart allt imorgon, så kan jag skriva referatet på torsdag förmiddag och så kan jag vara ledig från det hela helgen utan att behöva känna det minsta dåligt samvete.

Jag har tränat lite också, efter att ha haft ett uppehåll från löpningen i drygt en vecka och ersatt den med promenader istället på grund av förkylning så var det tungt att spriga idag. Men med hjälp av envisheten som jag har begåvats med och Biggest loser på tv:n så gick det ändå. Nu ska jag se Navy CIS och läsa lite mer av artiklarna i pauserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar