27 januari, 2010

Världens bästa kollegor!

Jag vill bara säga att jag är så enormt tacksam över mina underbara kollegor på jobbet. Matilda som hjälper till även när hon inte måste, Terese som tipsar om bra arbetsmöjligheter och så underbara Jessica som jag lunchade med idag och fick prata av mig lite. De andra är också hur bra som helst. Men dessa 3 utmärker sig lite extra just nu.

Nu är det 2 som vet allt om killen jag är intresserad av. 2 personer, imorgon kommer det vara 3, jag kan ju inte låta bli att berätta för Åsa, hon vet allt om mig oftast och det hon inte vet får hon veta inom kort. Lite lättad är jag även om jag tror att det vilar en förbannelse över mig och killar när jag berättar för någon. Men Frida liksom listade ut det och drog ur mig sanningen. Jessica brukar jag ju berätta för och Åsa, ja hon är ju Åsa.

Lunchen var för övrigt riktigt god, bakad potatis med västkuströra på Café Rut. Jag är redan sugen på att gå dit och äta igen. Jag borde lära mig göra egen västkuströra, räksallad eller kycklingröra så kunde jag göra bakad potatis hemma som är lika god som på mina favoritcaféer.

Jag har arbetat lite mer med artiklarna som ska referas också, det går sakta men säkert framåt, det är egentligen inte så svårt, mest trögt att sätta sig och göra det. Men alla små stunder blir ju en del till slut. Mitt mål är att vara helt klar på söndag. Så jag hoppas verkligen att jag hinner det. Imorgon ska jag ju träffa Åsa, så då hinner jag nog bara lite på förmiddagen. Men jag har hela fredagen på mig, förfesten lär ju inte vara förrän framåt 19 eller så. Så då har jag hela dagen på mig. Vore dock riktigt gott om jag satte fart och var klar redan på fredag så kan jag göra vad jag vill på söndag. Det tål att tänkas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar