13 februari, 2010

Åldersdiskriminering och OS

Läste precis på Aftonbladets hemsida om Elisabeth Höglund, igen. Hon har tvingats till en timeout från Förkväll av TV4 och hävdar att det skulle vara någon sorts åldersdiskriminering mot äldre kvinnor.

Det är ju fullt möjligt att TV4 sysslar med det, det säger jag inget om, det finns kvinnor som säger sig blivit diskriminerade för sin ålder, men en av dem är Malou von Siwers och hon har ju ett eget program så jag tar det med en nypa salt.

Att Elisabeth inte får vara kvar tycker jag däremot är bra, hon var värdelös som programledare för det programmet, jag kan inte säga att hon inte gjorde något bra, för jag har inte sett alla program, men det jag har sett så är hon riktigt dålig på att intrevjua programmets gäster. Hon har en tendens att föra över fokus på sig själv och syftet med att ta dit intressante gäster är ju knappast för att hon ska få någon som kan lyssna på hennes livsöden. Nej, jag tycker det var en välgärning att ta bort henne och det hade jag tyckt även om hon var 25.

Nog om det, jag ska snart gå och lägga mig, har egentligen bara hållit mig vaken för att se skidskyttet, damernas sprint, tyvärr så gick det inte så bra för svenskorna även om Helena sköt fullt, men hon var lite långsam och Magdalena Forsberg (hon har ett annat efternamn numera tror jag) trodde att det kunde bero på skidorna tyvärr, men hockeydamerna vann sin match i alla fall.

Det är verkligen dumt att OS går på andra sidan kontinenten på andra sidan Atlanten, det blir så konstiga sändningstider, vem har ork att sitta uppe mitt i natten och kolla? Det får bli repriser dagtid på det som inte sänds på kvällen. Om jag fick bestämma skulle OS alltid gå i Europa, möjligen Afrika eftersom de har ungefär samma tid som oss, men vinter-OS blir svårt där nere förstås även om både Sydafrika och Marocko är representerade, ibland blir man förvånad. Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar