14 februari, 2010

Skumt!

I morse hände något skumt, men jag måste nog börja i höstas för att få med hela bilden. Jag gjorde ju ett scrapbookalbum till Åsa med bilder på oss och saker vi har gemensamt, ett av våra gemensamma intressen är sport och fotboll. Båda hejar vi på blåvitt så jag hade klippt ut en bild på Robin Söder och klistrat upp på en bit silverfärgad kartong. Men när jag väl skulle ha bilden för att klistra in i albumet så var den spårlöst försvunnen, jag letade verkligen överallt i hela lägenheten och vände upp och ner på vardagsrummet där jag suttit. Jag letade till och med i alla springor i soffan och överallt där en bild skulle kunna försvinna, men jag hittade den inte, den var borta helt enkelt.

Så i morse gick jag upp, slog på datorn och satte mig i soffan en stund, sedan gick jag in badrummet och när jag kom tillbaka till soffan så låg bilden där, precis där jag hade suttit och jag tycker att jag borde märkt om jag satt på en kartong. Det var inte så att den stack fram lite ur en springa mellan dynorna, nej, den låg precis mitt på den dynan där jag suttit 2 minuter tidigare. Jag kan verkligen inte komma på någon vettig förklaring till det, för jag har inte haft framme något annat än mitt skolarbete just nu och min schlagertidning. Skumt är vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar