14 februari, 2010

Ingen omtanke utan baktanke

Nu har jag tänkt igen, och det kan ju gå hur som helst med tanke på att jag funderar på lite underliga saker ibland. Men den här gången är det Melodifestivalen som står i fokus, jag är ju själv ett stort fan av den, men jag vet också att många tycker precis tvärtom. Just nu tycker jag att många klagar på hur dålig den är, men det är väl ingen som tvingar alla att se den? Jag menar, jag gillar inte att se på program om hur man ska uppfostra sina hundar till exempel, så då tittar jag inte på det helt enkelt, svårare än så är det ju inte.

En annan sak jag har funderat på är senaste "flugan" på facebook. Man tar något helt obetydligt som en sten eller pinne och försöker få fler fans till sin obetydliga sak en ett parti, person eller något annat som är allmänt känt. Det mest underliga jag såg var ett tuggummi som var tuggat och utspottat på gatan som skulle samla fans. Jag fattar inte grejen med det, men det kanske bara är jag. Jag kommer definitivt inte gå med i alla sådan grupper.

Andra grupper jag har funderat lite på är grupper som säger att vi vill ha högre studiebidrag eller bättre väder, inte så troligt att det gör någon skillnad. Men de grupper som fascinerar mig mest är alla sådana där om att medlemmarna ska få vara med i en utlottning av ett hus eller iPads, jag har lite svårt att tro att någon skulle få för sig att dela ut saker till folk bara för att de är med i en grupp på facebook, speciellt ett hus, vem skänker bort ett hus bara sådär? Och om någon gör det, så vad är det då för fel på huset? Man säger väl inte "ingen omtanke utan baktanke" för skojs skull. Det måste finnas en hake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar