09 februari, 2010

Dagens tema: slöseri

Vissa dagar känns mest som slöseri med tid, de kommer inte så jätteofta, men idag var definitivt en sådan dag. Upp vid 6, åka hemifrån före 7, framme i skolan lite före 9, föreläsning från 9:15 och ungefär en timme framåt, tåget hem vid 11, hemma vid halv ett. Jag antecknade ungefär en halv sida och det kostade mig ungefär 4 timmar restid, det känns som en ologisk fördelning. Men nu är det ju bara 3½ månad kvar till jag förhoppningsvis är helt klar med skolan.

Men jag var ju igång så det var ju bara att börja plugga när jag väl kom hem. Det gick ganska bra, jag har lite kött på benen, men så kom jag till ett litet problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa, får nog ta det med Kasper som jag skriver med.

Snart kommer det jag har väntat på länge, Vinterspelen på kanal 5, det verkar hur kul som helst, hoppas att det är det också och att inte reklamen överdriver. Som tidsfördriv ser jag på Navy CIS, det är lite underligt men bra, så bra att jag glömde av att jag hade en smörgås i handen och egentligen höll på att äta.

Nu är det en och en halv vecka till jag ska till skolan nästa gång, fredag nästa vecka med andra ord, den här kursen har verkligen ett underbart schema, jag skulle lätt kunna vänja mig vid det här livet. Fast det skulle nog bli trist i längden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar