10 februari, 2010

Föräldrar är bra att ha nästan jämt

Idag tycker jag att jag har varit ganska duktig faktiskt. Uppe vid 9 på en ledig dag utan att ställa klockan, det är imponerande, sedan har jag tränat, gjort skolarbete, lagat äkta husmanskost, bakat chokladmuffins och tvättat. Så nu unnar jag mig att se lite på GE-galan. Imorgon är det ju en ny dag med skolarbete.

Jag har funderat lite som vanligt. Det har gått 1½ sedan jag flyttade hemifrån och jag pratar fortfarande varje dag med min familj i telefon om jag inte träffar dem, speciellt mamma. Ofta ringer jag och frågar om hur man ska göra olika saker, det är konstigt att man fortfarande gör saker för första gången eftersom man har bott själv så länge. Så tanken slog mig att man kanske alltid kommer ringa sina föräldrar och fråga om tips? Det finns väl en anledning till att man säger att man blir klokare med åldern. Allt jag gör för första gången nu har de ju redan gjort, så varför riskera att göra fel när man kan fråga och garanterat göra rätt istället? Det är ganska bra med föräldrar alltså...

Till något helt annat och GE-galan, kommentatorerna pratade om att det är en gala där många sätter årsbästa och även personbästa. En stund senare så hoppade Emma Green ett fint hopp på 1,92 och då tyckte de att det var en bra säsongsinledning, det är väl inte så konstigt att de sätter årsbästa om det är första tävlingen på säsongen för flera av dem? Fullkomligt logiskt om någon frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar