24 februari, 2010

Effektivt latande

Det är verkligen fantastiskt vad lite man kan göra på en dag om man är ledig. Idag har jag bara gjort tre vettiga saker på hela dagen och det har väl tagit en timme ungefär totalt, jag har tränat, lagat mat och betalat räkningar. Men jag gjorde en onyttig sak också, jag surfade runt på lite olika klädsajter, det ska man inte göra. Det slutade med att jag förälskade mig i en topp så jag klickade hem den helt enkelt och kan knappt bärga mig till posten kommer med den. Det skulle ta 6-14 dagar, men jag hoppas på att den kommer innan nästa helg så jag kan ha den när vi ska till Båberg då.

Jag har också planerat in roligheter, det blir Båberg även denna lördagen, lite dans skadar ju aldrig. Sedan kom jag på att jag och Åsa firar 20 år som kompisar i år och det måste ju helt klart firas. Där fanns lite förslag på aktiviteter, men inget är spikat än. Anna och Åsa har dessutom nappat på mitt förslag om reunion, så nu hoppas vi på Johanna. För det hade varit enormt skoj.

Imorgon ska jag till skolan, hoppas det går bra med kollektivtrafiken. Jag måste medge att jag inte har några höga förväntningar och är glad över att det finns marginal i min planering. Jag hörde att de hade öppnat järnvägsbron där uppe för att ta bort snö och is och inte lyckades stänga den igen förut. Men det har de förhoppningsvis ordnat till imorgon. Sverige är verkligen inte uppbyggt efter vinterklimat, märkligt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar