25 februari, 2010

HEJA SVERIGE!!!

Igår kväll hade jag en bra idé, tyckte jag då i alla fall. Jag bestämde mig för att ställa klockan på 6 för att se hockeyn. När klockan ringde idag tyckte jag inte att idén var lika bra, så jag ställde om den på 7 och vaknade lagom i början på andra perioden, slog på tvn och låg i sängen och kollade. Sedan gick ju Sverige och förlorade, då kändes det ju rätt onödigt att ha gått upp tidigt för att se det.

Åkte till skolan i riktigt god tid med tanke på att jag inte visste hur kollektivtrafiken skulle se ut eftersom de hade problem med järvägsbroar både vi Trollhättan och Vänersborg. Men det blev bara en kvart försening på vägen upp, så jag han köpa ny mascara, kolla in bokrean lite snabbt, äta lunch och prata med företag på arbetsmarknadsdagarna. Jag gick nästan in i TV4:s reporter också, var hur nära som helst innan jag insåg att de filmade, undrar om jag borde kolla på lokalnyheterna sedan och se och det kom med. Till mitt försvar så är det inte varje dag som man hittar en journalist med tillhörande kamera mitt i skolan.

Föreläsningen var snabb och smärtfri och vi slipper dessutom åka upp imorgon, gissa om jag är lycklig för det. Nu kan jag ju se på OS hela kvällen. Men i gengäld så får jag läsa massa imorgon, vi ska ha läst 9 kapitel till på onsdag och jag jobbar både lördag och söndag.

Tåget på vägen hem följde tidtabellen väldigt bra faktiskt, till min förvåning. Bussen däremot var inte lika bra, det var kö på E6 så resan som normalt tar ca 20 min tog 40 min. Men jag lärde mig att syre är underskattat, vissa parfymer borde förbjudas enligt lag och att vissa borde inte få köra buss. Så det är ju alltid något.

Nu ska jag strax se på skidåkning och hoppas på fler medaljer till Sverige och lite senare ska jag se när Sveriges damkronor förhoppningsvis slår Finland och tar hem bronset. HEJA SVERIGE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar