20 februari, 2010

Snöstorm à la 17 november 1995

Det här snöandet verkar inte ha något slut, igår kväll åkte jag till Stenungsbaden med Per och Marcus och det snöade så vi knappt såg något på motorvägen så det gick ganska långsamt. Där träffade vi Andréas och hans kompis David. Så det blev en hel del dans och jag var rejält trött i vaderna när jag kom hem, men vad kul jag hade.

Det var inte lika kul i morse att ge sig ut i det delvis plogade, snöiga Kungälv för att jobba. Jag fick bitvis gå genom drivor som var upp till en halv meter höga, det var tungt. Väl på jobbet så fick jag ju skotta entrén för att kunna öppna dörrarna så kunderna kunde komma in. Jag kan inte påstå att jag och Marcus blev nersprungna direkt. Men det var ganska skönt att inte ha för mycket att göra. Vi pratade lite, plockade lite och hade ganska trevligt. Det var till och med några kunder som tittade in. Däremot så tvingades alla butiker i Klocktornet stänga igen på grund av rasrisken. Det är platt tak där borta och det låg minst 50 cm snö på taket. En av de anställda på Lindex kom och upplyste oss om det och hon verkade ganska skärrad.

Jag har i alla fall förberett mig för vad som väntar när ännu mer snö kommer in. Jag har massa mat i frysen så jag slipper gå ut, mat som inte behöver tillagas ifall det skulle bli strömlöst, jag har tappat upp vatten på flaskor ifall förra veckans problem upprepar sig och självklart så har jag stearinljus. Så jag är redo, min tid som scout när jag var liten kanske lönade sig ändå.

Jag vill verkligen inte ha snö egentligen, men just idag så känns det lite mysigt att sitta invirad i min filt med tända ljus och så om en stund Melodifestivalen. Nu tänker jag bara njuta av resten av kvällen.

2 kommentarer: