19 februari, 2010

Tjatigt

Snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö, snö och så lite mer snö...Ungefär så tjatigt tycker jag det är med all snö och nu kommer det mer. Jag vet att vi har haft lite dåligt med snö de senaste åren, men är det nödvändigt att ta igen allt man missat på samma gång? Och nu lovar de 30-40 cm till, suck... Det enda jag gillar med det är de fina istapparna som hänger överallt, men de är också näst intill livsfarliga, så inte ens de är helt bra.

Idag var det skola för första gången på en och en halv vecka ungefär. Det kändes mindre kul, men det var ju skönt att äntligen få avsluta den här kursen och lämna in sina pm och redovisa det ena av dem. Redovisningen gick ganska smärtfritt.

Det bästa med dagen var att pappa hade sportlov och Lina hade tenta samtidigt som jag hade redovisning, så jag fick åka bil fram och tillbaka. På vägen hem stannade vi och åt lite också, det blev citronmarinerad lax, potatis och skaldjursröra, riktigt gott.

Nu sitter jag framför tvn och är helt slut, men jag överväger om jag ska ge mig ut och dansa ikväll. Det lär inte bli så med tanke på att jag inte kan ta mig dit om inte någon mer åker och så ska jag ju upp och jobba imorgon. Just nu vill jag inte ge mig ut i snön igen, men jag överväger att gå till kiosken på andra sidan vägen och köpa lite fredagsmys, samtidigt vet jag att jag inte borde. Om jag tvekar tillräckligt länge så blir det nog inget gott. Så får det bli. Nu börjar strax Top Model.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar