17 februari, 2010

Ibland är man inte så smart som man tror...

Idag har jag varit ute och gått en långpromenad, hur skönt som helst, passade på att handla lite på Willys också på vägen hem, men det var ingen bra idé av två anledningar. Den självklara anledningen är att det är längre hem än man kan tro och det är tungt att bära juice, mjölk, ägg, etc. Den andra anledningen visste jag ju redan, men jag kan inte fatta att jag hade glömt det. Man ska aldrig handla dagtid på Willys, det är då alla pensionärer är där och går i bredd överallt med sina vagnar. Det hade inte stört mig om det inte vore för att de går så långsamt, det tar dubbelt så lång tid att handla som vanligt.

Sedan har jag och Kasper filat lite till på vårat arbete, jag vet inte med honom riktigt, men jag är väldigt nöjd nu. Sedan har jag också dammsugit, plockat lite, diskat, lagat mat, vikt tvätt och strukit (det är svårare än man kan tro att stryka en skjorta). Jag känner mig verkligen nöjd med dagen och börjar känna mig lite seg. Ska bara äta lite innan jag ska sova. Jag glömde nästan, jag har ätit en semla också, jag gjorde ju aldrig det igår. Det blev inte Svarta kattens goda semla med vaniljkräm istället för mandelmassa för de var slut. Istället blev det Svarta kattens med den karaktäristiska gröna mandelmassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar