16 februari, 2010

If I lay here, if I just lay here, would you lie with me and just forget the world?

Idag har jag verkligen fått gjort allt jag inte gjort tidigare, utom att dammsuga, men det hinner jag helt klart göra imorgon med tanke på hur effektiv jag har varit idag. Nu är jag klar med sammanfattningen av artiklarna vi hade som uppdrag att göra. Jag ska bara korrekturläsa, men det tar jag troligen på torsdag. Jag har också fixat lite med mitt och Kaspers pm och tvättat.

Självklart så har jag kollat på OS och sett Ferry plocka hem Sveriges andra guldmedalj, så kul att se, men jag var enormt nervös och vågade knappt kolla på sista skjutningen. Två svenska medaljer och båda guld, tur vi har Kalla och Ferry, nu hoppas jag personligen på att Helena Jonsson ska få ta ett guld också.

Nu känner jag att jag kan gå och lägga mig med gott samvete och det ska bli skönt att kunna sova utan att vakna och tänka att man måste göra klart sin sammanfattning någon gång. Jag måste erkänna att jag kunde varit klar tidigare, problemet är bara att det finns så mycket roligare att göra än att läsa långa artiklar på engelska, till och med städning lockade ett tag.

Efter dansen igår somnade jag med ett leende och vårkänslor, jag började till och med sjunga på Roxettes June afternoon. Men nu har jag en helt annan låt på hjärnan som bara inte vill försvinna, men det stör mig inte riktigt så jag nynnar glatt vidare på Snow patrols Chasing cars. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar