06 februari, 2010

Tidig morgon, tidig kväll

Det blev en effektiv dag och en "tidig" kväll. I morse vaknade jag redan halv tio, jag hade ju tänkt sova riktigt länge så jag skulle vara ordentligt utvilad för kvällen, men det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

Men jag hann städa, storhandla, köra två maskiner tvätt, laga mat, se på tv, vika tvätt och lite till innan mina gäster kom. Tanken var att vi skulle förfesta, men alla var så sega så vi kollade på Let's dance och var inte alls festliga av oss. Erik och Marcus var ju inte här och de brukar annars vara bra på att se till att stämningen är på topp. Men idag var det bara jag, Frida, Per och Patrik.

Turen till Stenungsbaden var spännande, det var galet mycket bilar där så vi fick parkera en bit bort och gå, men vad gör det? Larz-Kristerz var rätt bra, bra drag och på andra scenen var Casablanca och de var också helt okej. Vi dansade lite till varje band, men Larz-Kristerz var ju lite roligare att se live. Lite kändisar var det ju också, mest bekanta till mina föräldrar dock, men det hindrade vare sig mig eller dem från att prata lite.

Jag fick testa att dansa foxtrot med Patrik också, han är enormt duktig på det och det var kul att testa, men det är betydligt svårare än man kan tro och mer ansträngande för ben och rumpa än bugg är till och med. Det trodde jag verkligen inte. Men vi var alla lite trötta och Patrik skulle upp tidigt så vi gick redan vid kvart över tolv, ovanligt tidigt för att vara oss, men det är ganska skönt det med ibland. Jag var ju hungrig också, men det är åtgärdat, dumt nog så stod det ju en skål chips här efter förfesten, sådana saker borde man städa bort innan man åker egentligen. Men nu ska jag krypa ner i min sköna säng och dra upp täcket till hakan och sova riktigt gott och länge. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar