08 maj, 2010

Bästa dagen på länge

Jag har haft en helt fantastisk dag med så många skratt att jag kommer leva till jag är ungefär 200 år. Först var jag och Åsa och hälsade på hennes mormor och pratade med henne och två väninnor till henne. Sedan åkte vi och handlade för grillningen och väl hemma hos henne så skar vi grönsaker i evigheter. Vi var också oerhört bra på att glömma saker, som att sätta på ugnen för potatisgratängen i tid, fixa en sås och att vi skulle ha bacon på kycklingen.

Men maten blev väldigt lyckad och det är fantastiskt hur kul 4 personer kan ha i ett litet uterum. Fast det är klart, med Martin som är expert på att höra det han vill höra och inte det som faktiskt sägs, när jag sa "Åsas pappa har varit snäll och satt på kaminen i uterummet" så trodde han att jag sa "Åsas pappa har varit snäll och satt på kaninen i uterummet". Och så hade vi ju Linus som är rätt självkritisk och förklarade för oss att alla tjejer han tycker om "byter sida". Det hade ju inte varit hälften så roligt att grilla utan dem.

När de hade åkt så spelade jag och Åsa lite basket och det gick förvånansvärt bra med tanke på att ingen av oss spelat på flera år, vi passade på att föreviga det också. Bilderna blev inte jättebra, men vi ser i alla fall väldigt roliga ut, ingen av oss kan skjuta utan att vi gör varsin grimas, hur fint som helst. Det var en fest av något slag i bygdegården intill där vi spelade och gästerna tittade lite roat på oss när vi fånade oss med kameran i högsta hugg, men det bjöd vi glatt på.

Sedan åkte vi vidare till mig för att se lite film, det blev några serieavsnitt, sedan fastnade vi framför roliga klipp på youtube mixat med ännu roligare bilder på tjuvtittat.se. Vi skrattade ännu mer och till slut rann tårarna. Jag önskar att fler dagar var som den här, men jag kan ju tänka tillbaka på den när jag sitter här imorgon och skriver på uppsatsen. Fast jag ska ju troligen träffa dem imorgon igen, det är ju hockey på tv och det kan man inte missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar