07 maj, 2010

Jag ser ljuset...

Känslan av att man äntligen börjar komma någon vart och att allt slit har gett resultat är underbar, uppsatsen börjar verkligen likna en uppsats nu och jag börjar se slutet på den. Kan man få ett bättre avslut på en fredag, antagligen, men det här slår ändå rätt högt. Bara ett par saker kvar att fixa nu och det borde jag definitivt hinna klart med nästa vecka. Då hinner jag också klart till slutopponeringen, uppsatsen ska ju lämnas in senast den 19 alternativt 20, så det är inte långt kvar nu.

Det är inte utan att man känner sig lite nördig som sitter med en uppsats sent på en fredag, men ibland är livet sådant och jag vet ju dessutom att ju fortare uppsatsen blir klar, desto fortare kan jag roa mig med annat med gott samvete. Med lite tur nu så hinner jag till och med gå på dansträningen i veckan. Jag hoppas det, för jag vill så gärna gå. Jag längtar också enormt efter att hinna gå årets första golfrunda, känner att jag ligger lite efter där. Men skolan har tagit all tid nästan och däremellan har jag jobbat, haft golfträningar och dansträningar, men snart, snart, så hinner jag golfa. Idag är det 4 veckor till examen och jag jobbar inte hela veckor förrän i juli, så det blir massor av fritid i sommar. Jag ska njuta med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar