22 maj, 2010

Höger fot fram...

Jag trodde nog att jag skulle vara i dvala nu, men jag måste gå på någon sorts reservtank. Först bara 6 timmar sömn, man ska aldrig läsa en bra bok på kvällen som är svår att lägga ifrån sig, för då kan man bli fast till klockan är närmare 3. Klockan på ringning strax före 9, före 10 kom Åsa, då hade jag duschat och höll som bäst på att baka. Slängde i mig lite frukost, bytte present med henne, jag fick en tavla, sedan en shoppingrunda. Vi hann med att hämta en tröja som hennes mamma hade hängt undan men glömt hämta, en tur till apoteket för att fixa allergimedicin till mig, en sväng förbi Maxi för att shoppa picknick-mat. Sist men inte minst hann vi med en tur till Bräckboden, som dock visade sig vara stängd, så vi fick köpa kex på Konsum istället.

Hem och förbereda maten, packa och byta om till mindre kläder eftersom solen vågade sig fram. Iväg till stan, vänta på Ida som fastnade i det nya hjulet som man kika på stan i för att de glömde bort henne och hennes familj, försöka hitta Sandra som jag träffat typ 2 gånger innan Ida kom, försöka se folk vi kände som sprang Göteborgsvarvet, det gick sådär, Åsa såg Caroline från sitt jobb, annars såg vi ingen. Vi hittade en bra picknick-plats och började äta, sedan kommer någon springandes i loppet och klappar händerna för att få uppmärksamhet och det visade sig vara David som ville ha min uppmärksamhet, tur att löparna har mer koll på publiken än publiken har på dem.

Efter en stund kom Idas Johan förbi också, vi pratade och skrattade massor. Jag och Åsa skrattade dock inte lika mycket åt någon idiot som förhoppningsvis var full, är han sådär normalt sett så tycker jag synd om honom. Han gjorde "Raketen", ni vet den där leken när man ska klappa händerna i vänta på bussen, på bussen och när han hade gått av bussen, på grund av både varvet och cruising i Kungälv så tog bussresan ca 45 min och vi jublade nästan när han och hans vänner gick av i Eriksdal. Vilken jobbig människa och han fattade inte varför inte hela bussen ville vara med och leka "Raketen".

Hem, duscha snabbt, ta något att äta och iväg igen, den här gången på en galen förfest i Munkegärde, jag tror ingen kan festa som bröderna Larsson med vänner. Det var Macarena, Honkeytonk, Klappa händerna när du är riktigt glad och en hel del andra konsiga låtar. En lek där man skulle klappa händerna i en viss ordning, inte ens lätt i nykert läge och en ännu svårare lek där man skulle göra olika tecken. Vi hann också med lite rundpingis, men det var massor av roliga vänner, både gamla och nya, synd att jag ska läsa uppsats hela dagen imorgon så jag inte kunde följa med ut, för jag kan tänka mig att den galna festen fortsätter ända in i mål senare inatt alternativt någon gång i morgon bitti. Den här dagen har varit helt fantastisk, men nu ska jag snart sova, för min reservtank börja sina. Men jag skulle gärna göra om den här dagen flera gånger i mitt liv. Jag ska nog undvika boken ikväll också. Men jag hoppas på en ny fest med dem snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar