21 maj, 2010

Remember my name FAME!

Ännu en dag utan studier, bara massa trevligheter. Först en liten cykeltur, tog en sväng förbi pappas jobb så att han skulle kunna se vad som skramladen på min cykel, det visade sig att kedjan var lite för löst spänd, men det fixade han snabbt. När jag skulle cykla därifrån så började det dock åska, så jag fick cykla en kortare väg hem än jag tänkt och det gick verkligen undan den sista biten, det blev 1 mil idag och inte 1,5 som jag hade tänkt mig, men det är ju alltid något.

Lite senare fikade jag med J, vi hade kul som vanligt, massor att prata om, synd att du bor så långt bort så vi inte ses så ofta. En tur förbi jobbet och prata lite med dem också och sedan så fastnade vi vid rondellen utanför Tre kockar och stod där och pratade i en timme ungefär.

Efter det var det hem, slå in lite presenter till Åsa och en till Ida, jag och Åsa ska byta födelsedagspresenter imorgon och då är det ju bra om de är inslagna. Sedan kom Lina, vi var på Fame, estet-treorna på Mimers Hus var som vanligt hur duktiga som helst. Varje år tänker jag att "det här var den bästa musikalen", men så kommer nästa år och då tycker jag att den musikalen är bäst. Det är tredje gången jag ser Fame där, fast de två tidigare är några år sedan.

Den allra första musikalen jag såg (om man bortser från de jag sett på film) var just Fame, jag var nyss fyllda 9 år, jag gick i tvåan och pappa hade tagit ledigt från skolan för mig, han hade pratat med min lågstadiefröken Rigmor och jag var så lycklig. Jag fick följa med honom och hans klass och se musikalen i aulan på Kongahällaskolan, jag var pytteliten och tyckte att hans elever var ungefär en mil långa. Jag fick sitta närmast gången så jag kunde luta mig ut och se något alls eftersom alla var jättar i förhållande till mig. Men redan då var jag frälst, sedan dess har jag gått alla år jag har kunnat, förutom Fame har jag sett Hair två gånger, Grease två gånger, Rent, Annie, A chorus line, Cabaret och säkert ett par till som jag inte kommer ihåg just nu. Jag hoppas de sätter upp Footloose något år, för då tänker jag definitivt inte missa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar