11 augusti, 2010

Bodil

Vilken dag! Först en pall med varor och bara jag och C i butiken, gubben som kom med varorna var ju inte direkt intelligent heller, så det blev ett meningsutbyte som jag gladeligen höll mig utanför. När Marcus väl kom hade vi fullt upp och på lunchen lyckades C sätta i halsen så illa att hon blev dålig, fråga mig inte hur det gick till, men hon åkte i alla fall till läkare och sedan hem. Allt gick bra dock till slut, jag pratade med henne senare. Jag och Marcus fick inga riktiga luncher utan ungefär 10 min var och sedan hade vi fullt upp precis hela tiden. Men vi lyckades packa upp nästan allt och samtidigt ha mängder med kunder, så det är väl inte så underligt att jag är helt slut. Två personer är lite för lite under skolstart tror jag minsann. Vi har dessutom skrivit massor av små lappar som de kommer få lösa imorgon. Som om inte det vore nog med allt annat att göra så kom Bodil lagom till stängning och jag fick nästa jaga ut henne. Först kallade hon Marcus för "monsterkillen" och sedan hade vi vår vanliga lilla dialog.

Bodil: Kommer du imorgon?
Jag: Nej, det gör jag inte.
Bodil: Hur ska det gå?
Jag: Det kommer nog gå bra.
Bodil: Kommer du på fredag?
Jag: Ja, det gör jag.
Bodil: Ja, det var la en himla tur det!
Jag: Men Jessica kommer imorgon.
Bodil: Hmpf...

Sedan ville hon ge mig en kram, helt oförberedd på det lyckades jag ändå reagera i tid och klara mig. När jag sedan rev ner två block i försöket att få ut henne sa hon "haha, river du stället?" och ropade sedan till alla som fanns i närheten att "Frida river stället, Frida river stället!" till Marcus stora glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar