10 augusti, 2010

Tisdagar är inte bra golfdagar

Jag tror att det är fastslaget nu, tisdagar är inte rätt dag för golf. Det började helt värdelöst, de tre första hålen gav exakt 0 poäng och det fattar ju till och med en icke-golfare att det inte är bra. Men sedan tog jag till drastiska metoder, jag tog fram de bollar jag aldrig har spelat dåligt med, nämligen ljusrosa Pinnacle Lady, och de svek mig inte heller den här gången. Effekten höll i ungefär 10 hål, sedan hade jag slagit bort båda mina rosa bollar och tvingades spela på en vanlig vit och då kom oturen tillbaka.

Någon som hade tur däremot var mamma, på röd slinga, hål fyra är det ett vattenhinder innan green, hon träffar innan vattnet, studsar över, gör två studsar på ett berg och en på en kulle så den rinner in på green och sedan dessutom viker av mot hålet. Den gick dock inte i hål, det hade nästan varit taskigt att göra en hole-in-one på ett sådant slag, det hade ju inte varit något snack om saken, då hade det berott enbart på tur och inte det minsta skicklighet. Jag och pappa anklagade dock henne för att ha snott Linas boll efter det, för Lina brukar göra sådana saker på banan. Jag var också nära hole-in-one, men min boll rann på hålkanten och förbi. Jag hade dock inte massa andra saker för mig på vägen utan studsade på green direkt.

På kvällen var det tävling, ingen Terese på plats idag, men jag och Frida roade oss ändå. Vi hann med lite tre-knack och lite andra tävlingar, det var bara vi, Linn och Johanna där, en liten trupp på 4 pers, undrar vad de andra 10 hade för sig? Jag vet i och för sig att Lina tränade fotboll och att Elina och Sara valde att spela på banan istället. Men ändå 7 som fattades. Jag träffade en blivande kollega också, han bjöd in mig till en golftävling på Delsjö GK med nya arbetsplatsen och lite kunder, det ska bli kul att träffa dem några dagar innan och förhoppningsvis slipper jag göra bort mig totalt där och spelar hyfsat. Tävlingar och jag går ju inte alltid hand i hand, men bara det inte regnar så ska det nog inte vara någon fara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar