12 augusti, 2010

När jag var liten...

Det blev 18 hål på golfen idag igen, jag har insett att min absoluta favorit av alla slingor är den röda för tillfället, jag spelar alltid bäst på den. Fast med tanke på hur kasst jag spelad på den blå slingan innan, så var det ju inte direkt lätt att spela sämre på röd. Det kunde ju liksom bara bli bättre efter lite energpåfyllning och en kass boll som jag verkligen inte hade något emot att slå bort, de bollarna har en märklig tendens att hänga med i många rundor.

Efter det åkte jag hem till mamma och pappa en sväng. Pappa håller på att göra om alla gamla videoband som de filmat oss när vi var små och ska bränna in dem på dvd. Jag fick se några snuttar på mig när jag var liten och det var hysteriskt kul. Jag betonade orden så konstigt att jag lät som en kines, jag försökte sätta mig på min nya trehjuling åt helt fel håll och sedan när jag väl kommit på den rätt så fattade jag inte att jag skulle trampa, utan min kusin Cecilia fick gå bakom och putta på. När min kusin Sofia skrek att hon också ville ha tårta sa jag hur gott det var med tårta, elak var jag visst redan på den tiden. Fast min kusin Emilia var den som roade oss mest just då, hon fick grädde på fingret och såg helt förstörd ut innan hennes pappa fick bort det. När jag är 1½ år och kusinerna Emilia 1, Sofia 2½ och Emma 6 ska leka Björnen sover så vill både jag och Emilia vara björnar, men ingen av oss jagar dem och Emma står helt förtvivlad och säger att vi ska jaga dem. Jag var inte någon talang på löpning heller, det finns ett klipp när mamma och pappa säger till mig att springa och jag ser ut som en liten anka så som jag vaggar. Jag frågade om de gjorde det bara för att få skratta åt mig när jag sprang och mamma erkände att det var så, min elakhet har jag alltså ärvt från dem. I samma klipp ber pappa mig att plocka den stora blomman och jag plockar den allra minsta lilla smörblomma, jag, mamma och pappa hade riktigt kul där ett tag och jag kan knappt vänta till jag får alla filmer på dvd.

Helt slut efter dagen fick jag skjuts hem av farmor och farfar, ett bevis på hur slut jag var är att när jag kom hem försökte jag hänga upp jackan på kylskåpsmagneterna, dock helt utan någon större framgång. Ibland är jag verkligen tankspridd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar