16 augusti, 2010

På besök i Skåne

Nu var det visst ett par dagar sedan jag skrev, det har hänt en hel del dessutom. Jag har avslutat jobbet på Bokia, snart dags för nästa jobb. Men först blir det lite ledigt. Jag kommer sakna mina kollegor jättemycket dock och det var väldigt sorgligt att säga hejdå. När jag gick min promenad förbi där igår kändes det ett litet stygn i hjärtat, men jag måste ju vidare, så jag får hälsa på dem istället. De var hur gulliga som helst och gav mig både present, blombukett och tårta.

Igår bestod dagen mest av att packa och förbereda resan idag. I skrivande stund sitter jag nämligen i Skåne, lite utanför Malmö närmare bestämt. Jag är och hälsar på Åsa, nu ska ingen tro att jag sitter och bloggar och förstör det sociala livet här, för hon pratar med en annan person i telefon, så jag bara utnyttjar tiden och hennes dator.

Idag har vi gjort Malmö osäkert, ni anar inte vad den stan är svår att hitta i, det går kringelikrok-vägar både här och där som förvirrar. Vi har shoppat och jag har letat efter en klänning att ha på ett bröllop, men det gick sådär. Får hoppas på bättre lycka någon annan dag. Vi har också ätit italiensk glass på ett litet glasscafé som var betydligt svårare att hitta än vi trodde. Vi har spelat kort, jag förlorade stort i Stress, men tog igen det genom att vinna i Skitgubbe massor av gånger, vi har sett på Skärgårdsdoktorn, Segemyhr och Det okända på TV, men roligast hade vi nog ändå när vi spanade in ICA:s gamla reklamfilmer på Youtube, dock hittade vi inte den där Ulf blir framröstad till lucia.

Vi har också låtit bli att tänka ett par gånger:

Åsa: Där är vattentornet.
Jag: Det ser mer ut som ett ufo.
Åsa: När Malmö IF spelar färgas det rött och vitt, det är deras färger, ja och svart, men det är svårt att få svart.
Jag: Vad då? Får ni rött vatten när de spelar?

Åsa: Jag tvättar inte så ofta, jag använder ju inga kläder på mitt jobb...

Åsa: Det finns en väckarklocka som väcker dig när du sover som ytligast under en halvtimme.
Jag: Jag vill hellre bli väckt en viss tid.
Åsa: Ja, men om du sätter den på kvart över sju så väcker den dig någon gång mellan kvart över sju och kvart i sex.

Jag: Det ser ut som att du har ett jätteskumt sexpack här, det är det lodräta revbenet som gör det.

Varsågoda att skratta, men man kan faktiskt inte alltid ha hjärnan med sig, till vårat försvar har jag varit uppe tidigt och sovit lite i kombination med en lång resa och Åsa har jobbat nattpasset. Imorgon blir det till att göra Köpenhamn osäkert, de stackars danskarna kommer aldrig förstå vad det var som hände. Nu är det dock sovdags. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar