08 augusti, 2010

Utklassad av Melker, 10 och Lovis, 8

Jag har varit ledig två dagar i sträck nu, känns som att det var längesedan sist. Det var inte utan att jag kände mig lite rastlös vissa stunder, men jag har haft pappa på besök, han har hjälpt mig att fixa. Sedan har jag spenderat en del av helgen hemma hos familjen, försökt lära grannarna spela golf och så har jag och Lina suttit barnvakt åt Melker och Lovis. Så mycket vaktande är det ju förstås inte, men vi fixat middag och underhöll dem.

Vi blev lite lätt utklassade på Band hero, första gången jag testade det, gitarren gick hyfsat, men trummorna gick helt åt skogen. Det där med att göra tre saker samtidigt är inte min grej, jag kan liksom inte kontrollera båda händerna och en fot samtidigt, speciellt inte om alla ska göra rörelser oberoende av varandra. Vi körde Singstar också, de var jätteduktiga trots att de inte förstår engelskan. Efter lite trolleritrick och lite spel och lite pratande och lite lekande med Melkers radiostyrda bil med tillhörande radiostyrda helikopter så var de helt slut och bestämde sig själva för att de ville gå och lägga sig.

Jag och Lina hade tänkt se på film eller TV medan de sov, men det gick sådär, vi lyckades inte få något ljud på filmen och Lovis hade visst råkat radera kanalerna på TV:n, så vi fick roa oss genom att prata istället.

Idag har varit en slappisdag, ingen orkade speciellt mycket. Men vi fick i alla fall sett filmen som vi tänkte se igår. Jag har lagt upp en ny budget också för framtiden, för mitt nya liv som heltidsarbetande så jag vet vad jag har att röra mig på och så jag kan få ihop en liten buffert också. Har handlat med mamma och fixat lite nya blommor, eller blommor är att ta i, krukväxter utan blommor. Jag tar ju död på allt som blommar, jag har definitivt inte några gröna fingrar. Dags att fortsätta slappa ett tag till nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar