27 september, 2010

Hemma är ju alltid hemma, men borta kan ju vara rätt så bra det med ibland.

Jag avskyr att vakna en stund innan klockan när jag ska upp tidigt, jag avskyr ännu mer att vakna kl 4 när jag ska upp 6. Jag lyckades inte somna om ordentligt, utan bara småslumra lite. Det var så att jag faktiskt övervägde att gå upp och åka till jobbet. Men så insåg jag att jag kommer behöva all vila jag kan få med tanke på hur resten av veckan ser ut. Imorgon bitti, närmare bestämt kvart över fem bär det av härifrån för att vara på Landvetter flygplats senast 6:30, inte superkul direkt. Men vad som blir superkul är att träffa alla kurskamrater igen för två dagar i Sigtuna.

Även om det ska bli riktigt roligt, så känner jag lite redan nu att jag längtar hem. Jag är lite knäpp med det. Men det var precis samma sak sist jag var på kurs, då längtade jag redan på måndagen till veckans slut, men när slutet väl kom så ville jag inte åka hem. Kan hända att det blir just så på onsdag. Jag vet ju dessutom att det vankas ögongodis där på onsdag, så det går nog ingen nöd på mig trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar