09 september, 2010

Spontant idolbesök

Nu har jag jobbat i lite mer än en vecka, men det känns märkligt nog inte som att jag har mindre frågor. Det kanske är som man säger ändå, att ju mer kunskap man har, desto mer är det också som man inte har kunskap om. I alla fall så känns det som att jag får 2 nya frågor varje gång jag förstår mig på en. Men som någon av alla som tittade in på kontoret sa så är det lika bra att fråga, för annars tror alla att man kan allt.

Vi hade presentation av projektet idag och det gick riktigt bra för mig och Jennie även om vi saknade Lena. Cheferna verkade nöjda med vårat förslag och bad oss ta fram en tydligare budget inför nästa möte. De andra grupperna hade också bra idéer och jag tror projekten kan bli riktigt lyckade, synd att jag inte kan berätta mer. Annars har jag haft andra roliga saker för mig, jag fick alla mina kontorshjälpmedel idag, så nu behöver jag inte "sno" miniräknare och sax och dylikt från killarna längre. Jag fick också bokat in en massagetid och kollat upp det mesta inför hotellvistelsen nästa vecka, då är det ju dags för första kursen, eller egentligen andra, problemet var bara att första gick innan jag började på jobbet och jag hade inte en aning om den, så jag missade den.

Jag fick spontanbesök av Frida på kvällen, vi såg Idol och hade väldigt roligt åt vissa sökande och så pratade vi också så klart och försökte boka upp lite helger framöver, det kommer ju lite roliga danstillfällen under hösten, inte minst Dansdax på hennes födelsedag.

Fotbollen igår börjar ge sina bieffekter nu, min ankel är fortfarande öm och om man nuddar den det allra minsta så gör det superont. Som om inte det räckte så börjar träningsvärken komma krypande så sakta och jag anar att morgondagen inte kommer bli helt igenom bekväm.

Jag hade ett litet äventyr i morse också, när klockan hade ringt och väckt mig så hörde jag att det pep så konstigt, jag fattade inte riktigt vad det var. Jag trodde först att det var min andra väckarklocka, men den skulle ju inte ringa förrän en kvart efter den första klockan och det stämde inte riktigt med pipen. Jag gick runt och kollade överallt och sedan så insåg jag till slut att det var brandvarnaren, batteriet var på väg att ta slut och med tanke på hur ofta det pep så antar jag att jag sov ganska gott eftersom jag inte hade hört den tidigare, men nu är det i alla fall bytt, även om det var betydligt svårare än man kunde gissa. Nu är det dags att sova, jag är helt slut och kan knappt vänta till min sovmorgon på lördag, jag kommer bli så enormt ledsen om jag vaknar för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar