21 december, 2010

Dan före dan före dan före dopparedan...

Jag hörde av någon att kärleken är som en fjäril, håller man den för löst så flyr den och håller man den för hårt så dör den. Jag tror att det är kvävning som gör det, ett för litet utrymme gör att syret tar slut och vem eller vad kan leva utan syre?

Man vet att man har glömt av julen lite när man inte har öppnat luckorna i chokladkalendern på 11 dagar. Men bättre sent än aldrig sägs det ju, så jag öppnar väl 11 luckor idag då. Jag tände också först idag det fjärde ljuset i adventsljusstaken. Jag som aldrig brukar missa en enda liten detalj som har med julen att göra. Antar att det beror på att jag haft så mycket att göra med jobb och liknande.

Imorgon blir det till att jobba ett par timmar, förhoppningsvis inte full dag och sedan blir det till att införskaffa de allra sista klapparna tillsammans med Lina. Sedan är det hem och njuta av 6 lediga dagar i sträck, det ska bli så ofattbart skönt att jag knappt kan förstå det. Då blir det familj, julmat, julmusik, juklappar, Kalle Anka, kalkonmiddag med släkten och massor av annat som hör julen till. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar