28 december, 2010

Talking to you

Ibland har man den ofattbara turen att springa på någon som man kan ha de mest fantastiska samtalen, jag har nyligen haft den turen och så intressanta samtal om allt mellan himmel och jord var längesedan jag hade. Ibland har man bara så mycket att prata om helt enkelt och det roliga är att ämnen som lätt kan bli fel i andra sammanhang fritt får flöda här. Att dessutom hitta någon som har så många gemensamma intressen är riktigt kul och det blir inte en tyst sekund knappt. Det kan ju förstås bero på att båda har en förkärlek för att prata.

Jag vet inte om jag har skrivit det förut, men jag har alltid drömt om att bli författare, jag funderar på om det kanske är dags att ta upp skrivandet igen. Denna mysteriska någon fick mig faktiskt att bli lite skrivsugen, en känsla av att någon tror på en och pushen att komma igång kan vara allt som behövs. Hoppas att det är så.

Golf ikväll, jag måste medge att jag känner mig extremt sugen på att plocka fram klubborna och ge sig ut kylan, än så länge är det enbart -10 grader, men då har solen precis gått ner och jag tvivlar starkt på att det kommer bli varmare. Vad gör man inte för sin hobby?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar