12 december, 2010

Love is in the air

Vad är det som händer egentligen? Efter en dejttorka så är dejterna helt plötsligt väldigt ofta. Men jag gillar det och klagar inte. Det är så mysigt så här i vintermörkret med lite ljuspunkter i vardagen.

Det har varit mycket som vanligt på jobbet och i livet. I fredags var det dansavslutning i Jörlanda, så roligt att dansa och prata med trevliga typer. Jag slapp dessutom undan Caterpillar hela kvällen genom strategiska rörelsemönster och snabba haffanden av andra danspartners ibland. Att träffa Guldfisken där var ju inte heller helt dumt, vi hade riktigt roligt en stund och saknade vår Spion så klart, men planer finns på en vinkväll med massor av skvaller någon dag under jul-nyår.

Igår var det julklappsshopping med Åsa som gällde på dagen, så nu har jag handlat hälften av klapparna, det återstår dock några så det blir till att slåss med massorna i Nordstan någon eftermiddag efter jobbet. På kvällen bar det av till Liseberg med min familj och familjen Albinsson-Lilja. Jag vann 1:a pris på Marabou och pappa vann 1:a pris på Ahlgrens bilar så familjens lycka var gjord. Hoppas bara att jag kan kombinera tur i spel och kärlek för en gångs skull, men med tanke på att jag brukar ha otur i båda, så kanske jag har en chans nu? Jag tycker det verkar rättvist i alla fall.

Nu är det dags att städa klart här i alla fall, jag har inte riktigt hunnit så långt som jag borde, men snabbar jag på så borde jag vara klar på 2 timmar, det är ju stortstäd idag trots allt, allt utom fönstren ska tvättas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar