20 oktober, 2011

Usch han frös å han nös attjo attjo prosit, stackars gubben hade snuva

"Kvinnor gnäller över att föda barn, ni ska bara veta hur det känns när en man är förkyld!" Jag är rätt säker på att mannen bredvid mig på bussen känner exakt så, för han har snörvlat så ljudligt att ingen på bussen kan ha undgått att han är förkyld och att alla borde tycka synd om honom.
Jag har en sådan stark lust att bara sträcka fram ett paket näsdukar till honom och be honom snyta sig istället. Men det känns som att det är risk att han skulle bli lite sur då, folk brukar inte uppskatta när man lägger sig i. Fast själv är jag nog lite tvärtom. Det kom fram en kvinna till mig i början av sommaren och gav mig några plåster, för hon hade sett att jag kämpade mot ett blödande skoskav.

Sitter och försöker intala mig att det går fort till Kungälv och att han förhoppningsvis ska gå av i Eriksdal. Men sådan tur brukar jag inte ha. Håll tummarna för att hans hostande inte har sprängt mina trummhinnor innan jag är hemma om tio minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar