26 maj, 2017

Beslutsångest och annan ångest

Alltså vissa dagar blir jag så trött på mig själv. Idag är en sån dag. Jag somnade ganska sent igår och hade bestämt mig för sovmorgon eftersom det ändå är så lite att göra på jobbet idag och jag har lite övertid att kompa ut. Men när jag sen väl står där så kan jag inte bestämma mig för vad jag ska ha på mig, så jag provar 3 olika klänningar och 4 toppar, jag bestämmer mig till slut för en topp och går och äter frukost. Efter frukosten så tycker jag att toppen lägger sig lite märkligt över bysten och tänker att en annan BH kanske är lösningen. Det slutar med att jag tar en femte topp och ger upp det där med att variera mig lite mer. Toppen jag till slut landade på hade jag även förra fredagen. Suck...


Vägningsdag idag, jag var lite lätt nervös kan jag säga. Jag har verkligen inte ätit som jag borde 6 av 7 dagar den här veckan. I tisdags var jag ändå ganska duktig, men resten av alla dagar har gått helt åt skogen. Men tur i oturen då är väl att jag utan att tänka på det har tagit nästan dubbelt så många aktivitetspoäng som jag behöver. Så det slutade med +0,1 kg, och det kan man ju lätt variera över ett dygn, så det ser jag inte ens som en ökning. Tur att jag rör på mig ordentligt när jag inte äter ordentligt.


Jag började ju med Viktväktarna i höstas, i mitten av september. Nu när det börjar bli väldigt vårfint ute så har jag märkt att man lättare får mer aktivitetspoäng, för man är mer benägen att gå ut och hitta på saker istället för att sitta hemma och glo på TV eller lägga pussel. Det är skönt att inte behöva anstränga sig lika mycket för att få ihop poängen, gymmet ca 3 dagar i veckan plus lite "gratis" rörelse däremellan.


Ikväll ska jag få min födelsedagspresent från F och P, det blir bio och middag på stan. Ser mycket fram emot det. Vi ska se King Arthur, trailern verkar bra, så jag håller tummarna för att den är det. Väldigt roligt att få en upplevelse i present som jag får göra tillsammans med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar