29 maj, 2017

Härlig helg i somriga Bohuslän

Den här helgen har ju varit helt fantastisk! Fredagen bjöd på underbart väder, det firade jag med middag och bio inne, men vi hann sitta en stund på en parkbänk vid kanalen och njuta av kvällssolen mellan middagen och bion. Vi såg King Arthur, det var en ganska bra film, om än något mer fantasy än jag hade gissat från början. På vägen hem plockade vi upp mitt sällskaps lilla son på snart 2 år, väl bredvid mig i baksätet var han extremt skeptisk till mig och vägrade svara på tilltal över huvudtaget. Han brukar vara väldigt bra kompis med mig, men det är klart, när man gått och lagt sig för kvällen och blir uppryckt för att transporteras hem ett par timmar senare så är man inte på topphumör.

Lördagen spenderades ute vid havet, jag skulle till min optiker och hämta upp lite nya linser och eftersom optikern ligger precis vid havet så passade jag och syrran på att ta en promenad längs med vattnet. Vi passerade ett halvt zoo på vägen tror jag, ekorrar, rådjur, diverse fåglar och flera huggormar. För att inte tala om alla knott och fästingar. Jag borstade nog bort 7-8 stycken fästingar från mina ben. Men solen sken och jag kom hem med lite mer färg utan att vara särskilt röd.

























Igår blev det träning, en tur till Ikea för att fixa en födelsedagspresent till Å som jag varit kompis med i 27 år vid det här laget. Vi lärde känna varandra när vi var 3 år och våra mammor var i samma mammagrupp med våra småsyskon. Då hade Å:s familj just flyttat in i vårt lilla samhälle. Sen så kunde jag med gott samvete kolla på TV resten av dagen medan tvättmaskinen gick och jag fixade lite matlådor. Det gjorde mig nästan inget att det regnade, då kändes det mer okej att stanna inne. Dock så var det en aning jobbigt när jag fick springa till bilen för att inte bli dränkt i störtskuren som kom lagom till att jag skulle åka till Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar