23 maj, 2017

Klädnoja och höjdare

Jag ska iväg på ett möte med några höjdare på samarbetspartners till min arbetsplats under eftermiddagen, av den anledningen stod jag i morse helt villrådig i klädval. Jag provade 2 olika toppar och 5 olika kavajer och valet föll till slut på en vit topp med lite spets upptill och smaragdgrön kavaj. I vår matsal på jobbet arbetar en kille som inte riktigt har alla hästar hemma, men han är så himla gullig och överöser oss alltid med komplimanger. Just idag kommenterade han min fina kavaj, det känns ju himla fint med tanke på att jag valde så noggrant i morse.


Jag ska presentera ett bokslut tillsammans med en kollega och hon är rutinerad i detta, men för mig är det ju första gången på den här arbetsplatsen, så lite spänt är det allt. Och jag vet knappt vad jag ska säga, men hon har lovat att hålla i det mesta så att jag kan få se hur det går till. Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte var nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar