24 maj, 2017

Lovkänsla


Ni minns de där dagarna man hade när man var liten och sommarlovet närmade sig, lite sån känsla har jag idag. Man kan ju tro att det beror på att jag ska ha långledigt nu, men nejdå, jag jobbar klämdagen och imorgon ska jag roa mig med att städa bakom badkaret och rensa avlopp hemma. Så jag ska inte ens ha ledigt på min lediga torsdag. Men jag har ändå den där känslan.


Det beror antagligen på att det är så lugnt och avslappnat på kontoret. Många har slutat tidigare idag och man smittas av känslan som sprids från de som faktiskt ska vara lediga i fyra dagar. Men vi blir ett litet gäng här på fredag, några få från min avdelning, så jag tror att det kommer bli väldigt avslappnat och mysigt på fredag med.


Nu ska den lediga dagen firas in med att gå hem tidigt från jobbet för att gå till gymmet, sen har jag lovat min syster att vi ska ta en liten aw i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar