19 maj, 2017

Minus på vågen och noll koll på poäng


Fredag och helt omöjligt att köra poängräkning idag. Först avtackning av en kollega med lite paj på förmiddagen och garanterat på eftermiddagen med eftersom det fanns gott om paj för vår lilla grupp och dessutom specialgjord till mig. Ikväll vankas det god mat på restaurang med tillhörande dryck, cava om jag får välja. Jag ska dock åtminstone försöka välja fisk eller kyckling som i alla fall är lite färre poäng. Men vågen landade i alla fall på minus 0,7 efter en väldigt vinglig vecka med mat ute och godis hemma. Så jag är ändå sjukt nöjd med det. Jag ser fram emot en ny vecka med lite bättre koll, idag är så klart borträknat från det. Jag tänker att såna här veckor är bra träning för sen när man ska klara sig utan viktväktarna någon gång i framtiden.
 
Extremt lugn dag på jobbet idag, lite skönt en fredag och jag tänker dessutom gå tidigare. Håller fortfarande tummarna för att det ska komma lite sol så att vi kan sitta ute och äta ikväll. Jag plockade ändå fram en sommarklänning i småblommigt rosa och lila. Härlig känsla när man äntligen kan plocka fram allt sånt.
 
I helgen vankas det cruising, jag ska inte vara med i cruisingen, men när det ändå händer på hemmaplan så är det lite roligt att gå ut och delta i folkfesten. I stort sett hela stan verkar ta sig ut, oavsett om man gillar bilar eller inte. Själv tillhör jag den senare kategorin som ser en bil enbart som ett transportmedel och värderar rumpvärme och möjligheten att koppla in spotify högst. Min pappa är ganska missnöjd med mitt obefintliga bilintresse, han är ju själv gammal mekaniker och vi befinner oss verkligen på helt olika plan när det gäller bilar.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din pappa då jag själv har en son (18år), helt ointresserad av bilar och motorcyklar. Som gammal rallyförare och motorcyklist i många år gör det ont i hjärtat! 
    Då hans intresse varit datorer eller snarare att sitta framför dem och spela spel, så har jag för att förstå och i tidiga år ha ett hum om vad han gör! Spelat spel tillsammans med honom. Det är en ny värd som jag fått uppleva, så jag har inget att klaga på. När WOW kom så köpte jag två spel och vi spelade ihop, roligt då jag träffat många människor som jag annars inte hade träffat.

    Då jag är tekniker och mycket data kunnig så har jag ju varit del i hans lärande kring datorer och än idag så kan pappa mer om datorer.

    Men det viktigaste tror jag är att man ser sin son eller dotter växa upp och bli klocka självständiga personer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pappa får vara delaktig i andra intressen med mig, såsom golfen och så gillar han ekonomi också, så vi har en hel del gemensamma intressen ändå. :)

      Radera