12 maj, 2017

Skratt, poliser och fredag


Hade en riktig myskväll med min gamla kollega igår, så underbart. God mat och hysteriska skratt. Hamnade dock mitt i någon sorts plispådrag på vägen hem och förstod inte alls vad som hände när det helt plötsligt kom 8 poliser springande, 2 polishästar och 2 polisbussar. Sen sprang de runt området där jag stod och väntade på bussen till synes planlöst en stund. Men det kändes ju väldigt tryggt att stå där och vänta på kvällskvisten med alla dessa poliser runtom.


Äntligen fredag! Kommer fira in detta med ett besök hos optikern efter jobbet, ska testa en ny som jag hoppas är bättre än tidigare. Har hört massa gott om henne, så jag ser nästan fram emot detta. Sen blir det soffan resten av kvällen tills sängen kallar. Somnade vid midnatt och vaknade en hel timme innan klockan, var lagom nöjd när jag insåg att den var halv sex. Men det var ju lika bra att gå upp och börja jobba. Ibland är det riktigt bra med flextid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar