05 maj, 2017

Trött, tröttare, Frida...


Jag är i stort sett alltid väldigt glad när det är fredag och dags för helg. Inte för att jag inte gillar mitt jobb, tvärtom, jag tycker väldigt bra om mitt jobb. Men det är ändå skönt att få två dagar ledigt för avkoppling och egentid. Men idag är jag inte bara glad att det är fredag, jag är helt överlycklig. Jag hade en fantastisk kväll med före detta kollegor igår kväll, det blev lite cava och mat ute. Hemma igen vid 10, fick en snabbvisit av lillasyster som behövde kläder till en fest. Var i säng och hade släckt före 23. Så jag tänkte ändå att jag skulle hinna få drygt 7 timmars sömn. Men tji fick jag… Började få lite smått ont i magen innan jag gick och la mig och sen så tilltog dem och störde mig hela natten, mellan 3 och 4 låg jag vaken i en hel timme och övrig tid har jag vridit och vänt på mig. Gissar på att effektiv sovtid blev 4-5 timmar. Vaknade upp som ett vrak och hade fortfarande ont i magen.

Första reflektionen var om jag kunde fått i mig gluten på restaurangen, vissa ställen är ju inte jättebra på det där och förstår inte vikten av hantera glutenfri mat helt med rena verktyg utan kan lätt använda samma stekspade eller stekpanna. Men det brukar gå över efter ett par timmar, nu är det ju ändå 13 timmar sedan jag kände första molandet, så det är uteslutet. Så just nu längtar jag nästan ihjäl mig efter att få gå hem och vila. Ställde till och med in dagens tinder-dejt, får träffa honom nästa vecka istället. Ingen idé att gå dit och vara trött och tråkig, känner att det är bättre att vara ärlig och säga som det är och skjuta på det och som tur var så var han fullt förstående för det. Vägning också idag, +0,1 kg. Inte jättekul, men lite väntat att jag skulle ligga kvar. Så nu blir det ny vecka nya tag. Fördelen med magont, jag är i alla fall inte sugen på att äta något, så jag lär inte ta av veckobonuspoängen idag i alla fall. Man får vara glad för det lilla. Jag ska ju till Pinchos och äta tapas på torsdag, så det är lika bra att spara poäng till det.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig!
    Då jag är "lite" äldre än di blir jag nyfiken! Tinder funkar det? Blir det inte lite att man går på utseendet och inte på insidan när mamma ska välja?
    Är lite tveksam till att välja bort någon baserat på utsidan när det är insidan som man kommer att älska i slutet. Det skulle vara kul att få höra mer ingående om hur det går till, och dina tankar kring detta.
    VV-kompis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta min auto correction i telefon är ur usel.
      Dig
      Man

      Radera
    2. Tinder är ett mysterium om man inte själv varit inne i det, jag hade också svårt för det till en början. Jag skrev ett inlägg om det, hoppas att det kan stilla nyfikenheten. ☺
      Haha, autocorrect kan ställa till det 😂

      Radera