28 september, 2017

Aw och sömnlöshet


Igår mötte jag upp en före detta kollega i stan för lite aw, vi landade på Hardrock och fick ätit varsin burgare och druckit några glas vin. Vi har inte setts sedan i maj och hade en hel del att prata om. Det är lite märkligt, förut så var vi kollegor som pratade en del och kom väldigt bra överens. Nu kändes det som att vi nått en helt ny förtroendenivå och kunde prata om djupare saker än tidigare. Som om vår vänskap djupnat trots att vi inte sett så mycket sen jag slutade där. Men jag gillar verkligen henne och vill gärna ha henne som vän. Hon är en av få personer jag minns från min allra första dag, hon gjorde ett gott intryck och vi har delat rum vid något tillfälle när vi varit på jobbresa och det var nog så vi lärde känna varandra från början.

 

Ett tag så var vi några tjejer från kontoret som sågs hemma hos varandra och hade trevlig och vi ingick båda där. Av det gänget så har jag bara kontakt med 2 idag, resten spreds vind för våg till olika ställen, men de två har jag hållit fast vid och planerar att göra det också. Väl hemma så slocknade jag nästa direkt, fick kämpa för att hålla mig vaken några minuter för att avsluta en sms-konversation om helgens planer. Däremot så vaknade jag strax efter 1 och var supertörstig. Jag gör alltid så efter att jag druckit alkohol, oftast senare på morgonen och sen är jag vaken en stund medan alkoholen går ur blodet. Men nu hade jag det mycket tidigare, antagligen för att jag drack sista glaset mycket tidigare än jag brukar på fest eller så. Så jag kom en bit på en ljudbok där mitt i natten. Så även om jag våndades att gå upp på morgonen för att jag visste att jag skulle sova för lite så hade jag ju i alla fall trevligt där i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar