27 september, 2017

När högre makt tjuvlyssnar


Ibland är det som någon övre makt hör ens önskningar och besvarar dem. I mitt förra inlägg skrev jag ju om den enorma tröttheten jag kände och hur jag kände att jag hade lite för mycket. Kompisen som jag skulle träffa imorgon ställde in eftersom hon blivit sjuk. Det var blandade känslor må jag säga, trist att inte få träffa henne, för vi har lite svårt att få tillfälle att ses eftersom hon har familj och en sambo som jobbar lite oregelbundet och jag har mina aktiviteter. Samtidigt så känner jag en viss lättnad över att få möjlighet att träna imorgon istället för på fredag och få en kväll den här veckan som jag kan ta det lugnt hemma.

 

Dessutom så är det bättre för min viktminskning, det kommer bli onyttigt idag och för det har jag sparat mina bonuspoäng och skött mig ordentligt i helgen. Men två dagar på raken blir svårt ändå att klara om man ska ut och äta på stan och ta lite vin, klart att man kan göra smarta val och allt det där, jag ska t ex hålla mig till max 2 glas vin, jag har ätit en billig lunch och hoppas på att det ska finnsas någon fisk på menyn utan massa friterat till. Men det är ändå en utmaning, det är en av anledningarna till att jag nästan alltid har matlåda på jobbet, då kan man ha stenkoll på vad man stoppar i sig.

 

Men jag saknar ju J, ja, ja, det kommer fler tillfällen att gå på Pinchos med henne. Försöker få till en dejt med en kille som jag gärna vill träffa och det är inte helt lätt, funderade på en sekund på att fråga honom om morgondagen eller fredag,  men så kom jag på att jag behöver vila och har redan träffat honom en gång den här veckan. Att vi dessutom bestäm nästa vecka och jobbar på att lösa en dag gör att jag faktiskt med gott samvete kan ta hand om mig själv och om han verkligen är intresserad vilket han verkar vara så klarar vi att vänta några dagar till på att ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar